ברוכים הבאים לאתר סושי ישראל
הפורטל שעומד להיות אתר הבית שלכם בעולם הסושי בישראל

סושי בתל אביב


מהו סושי?

סושי הינו מאכל יפני עתיק, המכיל אורז המשולב עם מרכיבים כמו דגים, פירות ים, אצות המיועדות למאכל וירקות. כיום, יש וריאציות רבות לסושי המקורי, שנוצרו בעקבות התפשטות של הסושי ברחבי העולם, כך שכל מדינה יצרה לעצמה את מנת הדגל שלה. 
האורז בו משתמשים להכנת הסושי הוא אורז עגול, שהינו דביק וקצר יותר באורכו מהאורז הרגיל. מבשלים אותו יחד עם חומץ, מעט סוכר ומלח. אליו מוסיפים ירקות ודגים נאים טריים, כשהנפוצים שבהם הם סלמון, טונה ומקרל. אפשר להכניס במקום דגים פירות ים, כמו צלופחים, חסילונים, דיונונים וקיפודי ים. יש האוהבים להוסיף לאורז רכיבים נוספים להעשרת הטעם, למשל טמאגו – חביתה יפנית, או נאטו – פולי סויה משומרים. את האורז ותכולתו עוטפים בירק או באצה מתורבתת אכילה המכונה נורי, ואז מתקבל רול סושי. את הרול אפשר לחתוך למספר יחידות. 

 מעמדו של הסושי

בעבר, סושי נחשב למעדן לאניני טעם בלבד, מאכל של עשירים. בשל העובדה שמדובר במאכל קטן, שגודלו כשל מנת טאפאס, והמילוי שלו עשוי מרכיבים איכותיים ויקרים, סושי היה ועודנו מאכל נפוץ במסיבות ואירועי יוקרה נוצצים. בכדי להרשים את האורחים עוד יותר, רבים מעטרים את הסושי בג'ינג'ר וביצי דגים ססגוניות לפני ההגשה – המכונות טוביקו. 
מעמדו של הסושי כמאכל גורמה כמעט ואינו שנוי במחלוקת, אך מה שכן, בחלוף השנים התווסף לו גם המעמד של אוכל רחוב. כיום אפשר למצוא בכל פינה מסעדה או דוכן המוכרים סושי להמונים, שכן, מדובר באחד המאכלים הפופולאריים ביותר בעת הנוכחית. סושי הפך להיות סמל תרבות, המייצג את הדור שלנו – דור של אנשים שאוהבים לבלות ולטעום מכל העולמות. 

סושיות בתל אביב

תל אביב מכונה "עיר ללא הפסקה", וייתכן שבקרוב מאד יתחילו לכנותה "מעצמת הסושי הישראלית", זאת משום שעל פי דעת רבים, ת"א מרכזת בתוכה את מסעדות הסושי הטובות בארץ ומהווה מוקד משיכה לכל חובבי הסושי בישראל. מסעדות הסושי בת"א, הופכות את תהליך הכנת הסושי ליצירת אמנות. הן מציעות מגוון רחב של מנות סושי טעימות וצורות הגשה ייחודיות, המעוררות את העין ואת התיאבון גם יחד. גם צורת האכילה הבלתי שגרתית והעיצוב הפנימי של המסעדות מוסיפים לחוויה הקולינרית, וגורמים לסועדים להרגיש כאילו העתיקו את מיקומם אל המזרח הרחוק. הסושי נעשה על ידי סושימן מומחה, לרוב אסיאתי, ובמרבית המקרים אל מול עיני הסועדים. ניתן להזמין מהתפריט מנה ליחיד, או קומבינציה מעניינת לשני אנשים או יותר, שתאפשר להתנסות בטעמים חדשים נוספים.  


0 תגובות:

הוסיפו ביקורת או המלצה על המסעדה